tisdag, december 29, 2009

Hemmafru?

Det märks att jag är ledig när jag ställer mig och bakar. Men nu luktar det supergott från ugnen och snart är min russinlimpa klar. Russinlimpa äter man bara vid jul, det är liksom tradition. Och med tanke på hur mycket onyttigheter som russinlimpan innehåller så kanske det är tur det. Men gott är det.

Jag är hemma nu i alla fall. I söndags kväll återvände jag då äntligen till mitt hem efter en tur via Sollentuna och Enköping. I Sollentuna hälsade vi på min moster som köpt ett supergulligt litet radhus. Massor med god mat hade hon lagat också. Så det var mycket trevligt. Sen blev jag avsläpppt i Enköping där bror, hans sambo och deras hundar befann sig. Hundarna stannade kvar i Enköping, men resten av oss åkte vidare till Nyköping. Sen sov bror med sambo här över natten eftersom de skulle ut och flyga på morgonen.

Annars njuter jag mest av att vara ledig. Men imorgon bär det av på nya äventyr.

Inga kommentarer: