torsdag, april 12, 2012

Karensdagen = straffet

Jag är sjuk. Igår på kvällskvisten hade jag nästan 39 graders feber. Det är typiskt dåligt. Så idag är jag hemma och vilar bort den här förbaskade febern. Förkylningen lär ju stanna ett tag, men förkylning kan man jobba med, det är värre med feber.

Det som stör mig mest är den här trista karensdagen. Inte nog med att man ska behöva ligga hemma och må skit och ha dåligt samvete över allt som man borde ha gjort på jobbet. Man ska dessutom förlora en massa pengar på det. Det suger verkligen. För människor med min läggning, som aldrig är hemma från jobbet om vi inte är superdåliga så är den där karensdagen ett straff. Jag tänker alltid efter en extra gång innan jag stannar hemma. Och ofta går man ju till jobbet fast man kanske borde ha stannat hemma. Karensdagen spelar såklart in.

Inga kommentarer: