söndag, januari 27, 2013

Något som gnager

Mitt liv är långt ifrån optimalt just nu. Inom fyra veckor ska jag flytta och byta jobb. Allt det praktiska runt detta tar på krafterna. Jag känner mig låg. Det är nått som gnager. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är. Men det finns många gissningar. Stressen över allt runt flytten är ett alternativ. Att inte ha kontroll över läget rubbar mitt ordningssinne. Tanken på att återigen behöva bryta upp och lämna fina vänner är ett annat alternativ. Visst, det är bara fem mil, men de senaste två åren har visat att fem mil kräver ansträngning. Sen kan man väl säga att all vänskap värd namnet kräver ansträngning. Men ändå. Det känns tungt att lämna nått man trivs så bra med. Till nått som inte känns lika bra. Men man får väl se till att göra det bra helt enkelt. Jag orkar egentligen inte tänka på det här med att behöva lämna. Avsked. Fy! Jag får ont i magen av tanken. Så jag skjuter bort det och fokuserar på allt det där praktiska så länge. En stund till.

Inga kommentarer: