torsdag, februari 21, 2008

Hur?

Kursen har varit bra, Sthlm trevligt, skönt att bo på hotell, trevligt med nya människor, fika med mamma och storebror, ett tidigare tåg så jag kom hem i vettig tid och en vältajmad buss hem. So far so good. Men från det att jag steg innanför dörren har det mesta gått snett känns det som. En stund var inte tårarna långt borta. Men tårar löser sällan problem, så det var bara att bita ihop och lösa situationen. Och nu är läget under kontroll. Man får inse sina egna begränsningar helt enkelt. Om tiden inte räcker till får man skjuta upp det som inte är akut. Man kan ju inte göra allt på en gång. Nu är nog allt utom en sak gjort. Och det ska jag ta tag i så fort jag skrivit klart det här inlägget. Imorron ska jag åter ge mig på att åka biljettlöst på SJ-tåg. Spännande att se om det faktiskt fungerar som det ska den här gången.

Inga kommentarer: