söndag, februari 28, 2010

Potential!

Som sagt så kommer det närmaste dagarna innebära en hel del flängande för min del. Dagens resande förflöt dock helt smärtfritt och allt gick precis som det skulle. Jag har kommit fram och landat i vad som ska bli mitt hem nu. Måste säga att lägenheten har potential att bli riktigt mysig när möblerna kommer hit. Så jag är nöjd. Det känns dock rätt konstigt att sitta här på golvet i en lägenhet som känns helt främmande i en stad jag knappt varit i förr och försöka föreställa sig att det här ska vara hemma. Men förra gången jag flyttade så minns jag att det gick enormt fort att bli hemmastadd, så det ska säkert gå bra den här gången också. Och den här lägenheten har dessutom betydligt bättre grundförutsättningar än den förra. Så jag tror att det blir hur bra som helst det här.

En sak som jag dock ställer mig mycket skeptisk till är att det ska gå och få någon vettig sömn på den där luftmadrassen som jag släpade med mig på tåget. Utan kudde dessutom. Men va fan, det är smällar man får ta. Och med tanke på hur bra jag faktiskt sovit de senaste nätterna så lider jag ju inte längre av sömnbrist. Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Det ska bli spännande.

Inga kommentarer: