onsdag, december 08, 2010

Vill inte mer

Den här dagen var ganska bra ett tag. Sen blev den rätt dålig. Sen blev den lite bättre igen. Jag vet att jag är under utbildning, vilket innebär under betygssättning. Men det är fan inte lätt att förhålla sig till att få sina brister analyserade hela tiden. Det är rätt tufft att göra ett bra jobb när man hela tiden har en klump i magen eftersom man vet att man kommer få äta upp eventuella misstag i oändlighet. Och ja, naturligtvis vet jag att det jag säger nu är lite väl hårddraget, men det är så jag känner just nu. Tårarna är inte långt borta och jag skulle gladeligen stanna hemma från jobbet resten av veckan. Och ja, jag vet också att det kommer kännas bättre sen. Men just nu är det fan inte skoj. Och jag vet också att jag kommer göra både bra och dåliga saker även i fortsättningen och att jag kommer få höra det. För det är så det här jobbet funkar. Men ibland orkar man inte mer bara.

Men det är också förbaskat skönt att veta att man har folk i sin omgivning som ALLTID finns där om man behöver prata. Det uppskattas. Och det var också det som gjorde dagen lite bättre igen. Uppmuntrande telefonsamtal och en uppmuntrande shoppingtur.

Nu håller vi tummarna för att resten av veckan flyter smärtfritt, för det skulle jag verkligen behöva.

Inga kommentarer: