fredag, januari 07, 2011

Ändå inte okej...

Jag har tänkt på en sak, och nu när jag läste min kusins blogg blev ämnet än mer aktuellt. Det är ju nämligen så att jag är tjock. Jag är fullt medveten om detta (som min kusin uttryckte det så har jag också ögon att se med). Men det som frustrerar mig är att folk i min släkt tycker sig själv ha rätten att kommentera detta. Eftersom min kusin också råkat ut för detta så är det tydligen inte en engångsföreteelse. Och det jag nu undrar är om det på något sätt skulle vara mer okej att komma med såna kommentarer bara för att man är släkt? Jag tycker inte det. Jag tycker att det tillhör vanligt hyfs att hålla käften om sånt, för det är liksom klart att man själv vet att man blivit tjock. Jag har haft med folk inom sjukvården att göra två gånger under den senaste månaden och då också fått detta påpekat. Men det är liksom lite mer deras jobb att påpeka hälsoriskerna med övervikt osv. Men varför tror folk i ens släkt att dom har rätt att kommentera ens vikt hur som helst?! Inte okej om ni frågar mig.

1 kommentar:

Madeleine sa...

Men vad fan!?!
Nej, absolut inte ok! Knappt ok i sjukvården heller, det är ju liksom inte på den nivån du befinner dig. Vad trött man blir...

Be släktingarna hålla sina åsikter till sig själva efter som du har en vän som nästan får hjärnblödning av ilska när de ombedda ger kommentarer!