måndag, maj 30, 2011

Black Swan

Här i obygden ligger vi ju lite efter. Men till slut så kommer vi ikapp. Nu har i alla fall äntligen den så omtalade "Black swan" haft premiär här, och eftersom alla sagt det är en film man bara MÅSTE se så tog jag med mig ett gäng kollegor till bion nu ikväll. Till att börja med kan man konstatera att vi var ensamma i salongen. Privatvisning alltså, utan att vi på något sätt förtjänat det.

Filmen då, ja, vad ska man säga. När vi kom ut från bion var alla helt tyst. Måste säga att det var en fascinerande historia. Men riktigt obehaglig alltså. Känner mig fortfarande lite skakad och är lite rädd för hur drömmarna kommer se ut i natt. Men klart sevärd film, det måste man ju säga.

Efter bion skulle jag springa upp på jobbet eftersom jag glömt min mobil där. Och när jag kom in på mitt kontor insåg jag att jag glömt lämna några akter till min kollega. Så jag tänkte att det var lika bra att göra det eftersom kollegan brukar komma före mig på morgonen och det var lite brådis med de där målen. Så jag traskar bort till hennes rum i andra änden av huset. Och eftersom det här är direkt efter bion så är man ju lite skakis. Och naturligtvis dyker chefen upp från ingenstans, jag trodde hjärtat skulle stanna. Hade liksom inte räknat med att det skulle vara någon kvar på jobbet, så jag blev livrädd när det helt plötsligt stod en person där. Så kan det gå.

Inga kommentarer: