onsdag, maj 04, 2011

Vikten av att trivas hemma

För mig är det viktigt att ha det fint hemma. Och nu är jag så himla nöjd över hur det ser ut i min lägenhet. Den nya soffan är hur skön som helst och riktigt snygg. Och i övrigt är allt också fint. Jag har bott i min lägenhet i drygt två månader nu. Men det känns mycket längre. Eller inte längre kanske, men det gick snabbt att känna sig hemma här. Vilket är bra. Mitt hem är min borg, eller nått.

Nu återstår bara balkongen. Men i och med att värmen försvann känns det inte riktigt lika akut. Måste fixa golv till min balkong. Men det är lite bökigt när man inte har bil. Jag borde fixa en bil också. Men det får bli sen, när jag känner mig motiverad att ta tag i det. Golvet är aningens mer prioriterat. Måste lura ut någon med bil till Ikea. Oklart vem bara...

Inga kommentarer: