måndag, januari 02, 2012

Andas andas andas

Jag är lite less. Bitterheten över helgens missade festligheter hänger kvar lite. Men det är bara att bita ihop och andas så är det snart helg igen.

Idag när jag kom hem från jobbet hade jag fått ett mail från säljaren av mina nya mobil. Det var lite strul med abonnemanget. Jag blev sur och muttrade nått om inkompetens osv och var på väg att ringa ett riktigt bitskt samtal till deras kundtjänst. Kundtjänsten hade dock stängt så mitt arga samtal fick vänta. Och tur var väl det. För strax därpå insåg jag att felet antagligen beror på en mänskliga faktorn (läs mig). Det är alltså jag som med största sannolikhet gjort fel. Så med den insikten känns det rätt skönt att jag inte hann ringa. För om det är något jag blir irriterad på när jag är på mitt jobb är just den situationen när folk ringer och skäller trots att det är de själva som gjort fel. Så det var ju tur att jag inte själv gjorde precis det. Nu håller vi bara tummarna för att säljaren kan fixa allt imorgon och sen skicka min nya lur till mig. Det vore fint det.

I övrigt vill jag gnälla lite på vädret. Det regnar och blåser. Kan vi inte få vinter istället? Sånt här västkustväder är inget man vill ha här uppe i norr. Hellre snö och lite kyla och sol tack!

Inga kommentarer: