fredag, januari 06, 2012

Pysselprojekt

På bilden ser ni dagens pysselprojekt. Eller ja, det påbörjades ju på tankestadiet redan förra helgen när jag beställde ramen. Det är i alla fall en anslagstavla. Ursprungligen var det en sån där brun anslagstavla i kork som säkert många av oss haft hemma under sin uppväxt. Men såna är ju inte överdrivet fina. Så jag piffade till den lite. Hittade en sida på nätet där man kunde måttbeställa ramar för en klart överkomlig summa. Och så klädde jag in korkbiten i tyg. Jag är mycket nöjd med resultatet. Nu ska jag bara lista ut hur den ska hängas upp. Det är gipsvägg där tavlan ska hänga.

Uppdatering 15:04:
Nu sitter den uppe på väggen och di små sötnosarna har tagit plats. Under våren förväntar jag mig att det kommer fyllas på med fler sötnosar.

Inga kommentarer: