tisdag, maj 01, 2012

Göteborg och sen valborg

Idag är det tisdagen den första maj. 
I fredags tog jag flyget ner till älskade Göteborg. Där var det mycket mer vår än här uppe. Och helgen i Göteborg var fantastiskt trevlig. Häng med gamla vänner och fest med andra gamla vänner. En bra helg alltså.

Sen var det måndag och 6 h arbetsdag, valborgsmässoafton till ära. Trots lite magsjuka barn och lite förändringar i planeringen fick vi till en mycket trevlig middag hos en kollega. Vi var sex vuxna och tre barn som åt en massa gott, delar av sällskapet drack gott vin, och hade det allmänt trevligt. Vid 20-tiden begav vi oss iväg till en brasa. Där fanns en kör också. Traditionellt valborgsfirande med andra ord.

Efter brasan (som ni ser på bilden) åkte vi tillbaka till kollegan där vi haft middag. Där satt vi sen, fram till klockan var kvart över tre, och drack vin i massor, lyssnade på musik och pratade om allt möjligt. En mycket trevlig kväll. Och jag får väl erkänna att det gick lite vingligt på vägen hem. Men så kan det vara. Och när jag gick hem höll det på att bli ljust. Det är nått speciellt med de där kvällarna när solen är på väg upp när man går hem. Jag älskar dom! 

Idag har jag varit lite trött i ögat, av naturliga skäl. Och inte alls fått allt gjort som jag borde. Men det får jag ta igen imorgon.

Inga kommentarer: