söndag, juni 24, 2012

Bröllop och midsommar

Nu har jag slarvat med uppdateringen igen, förlåt för det. Men det har varit ganska fullt upp den senaste tiden. Förra helgen skulle storebror giftas bort. En mycket trevlig tillställning som jag tror att brudparet själva är väldigt nöjda med.

Och den har helgen var det midsommar. Var tar tiden vägen? Midsommarafton bjöd i alla fall på strålande väder. På förmiddagen traskade jag runt i föräldrarnas trädgård barbent i klänning och bara njöt av värmen och solen. Och plockade buketten som syns på bilden ovan. Sen satt vi ute hos mina kompisar hela kvällen och drack vin och hade det trivsamt. På slutet blev det lite kyligt, men inte så farligt. Man fick äntligen en känsla av sommar helt enkelt.

Men med sommar kommer pollen... Uppenbarligen har jag gått och blivit kanonallergisk mot gräspollen. Såhär illa har det aldrig varit tidigare. Har på inrådan av vänner med expertkunskaper investerat i en ny pollenmedicin som jag hoppas ska hjälpa.

Inga kommentarer: