lördag, juni 30, 2012

Pannan i kaklet

Det har varit en tuff arbetsvecka. Fullt upp. Börjar känna mig utmattad. Vilket blev tydligt av att jag i natt sov tio timmar, bara sådär. Det behövdes uppenbarligen. Idag gör jag ingenting. Känns också behövligt. Det gäller att samla krafterna för de två återstående veckorna fram till semestern.

Till och från känns det som att mitt liv mest består av arbete. Då får man koppla bort med avstickare som den igår. AW i Sundsvall. Det blev en blöt kväll på flera sätt. Vin och drinkar slank ned. Och god mat. Allt i trevlig sällskap. När klockan började närma sig midnatt var det dags att ta bussen hem. Då hade himlen öppnat sig och jag blev helt genomblöt på den korta promenaden, som blev en springtur, från restaurangen till bussen. Lagom tills man nådde hemstaden hade kläderna torkat hyfsat. Men då skulle man ju ut i regnet igen. Men när man är på väg hem spelar ju sånt där ingen större roll. En trevlig kväll blev det i alla fall.

Inga kommentarer: