söndag, juli 08, 2012

Gatufesten 2012

På bilden ser ni Eldkvarn och publiken från deras konsert i torsdags. Konsert på Gatufesten i Sundsvall alltså. Jag har hängt på Gatufesten hela helgen. Det har varit fantastiskt skoj. I torsdags blev det lugnt, vi tittade på Eldkvarn och sen åkte jag hem, skulle ju jobba på fredagen.

Men i fredags var det all in som gällde. Vi  var supertaggade och höll igång till halv sex på morgonen. Så roligt! Eftersom vi inte är 20 längre var vi lite slitna igår. Så det blev lugnare då. Var i säng runt halv två tror jag. Större delen av festivalen präglades av solsken och värme. En lite skur på dagen på lördagen och en på kvällen. Men inget som störde.

Och konserterna. Ja, vi inledde med Eldkvarn i torsdags. I fredags körde vi The Soundtrack of Out lives, Corroded, Den svenska björnstammen och Takida. Och igår, dvs. lördagen, blev det Loreen, Norlie & KKV, Looptroop Rockers, Hoffmaestro och lite Sean Paul som avslutning.

Norlie & KKV var bäst enligt mitt tycke. Men Björnstammen, Looptroop och Hoffmaestro gjorde riktigt bra spelningar också. Riktigt kul att se.

Men nu är Gatufesten över för den här gången. Nu är det ett år till nästa gång. Det känns lite underligt att tänka på att när det är dags för Gatufesten nästa gång så bor jag i Sundsvall...

Inga kommentarer: