onsdag, november 22, 2006

Helgrapport, regn och äntligen lite sol!

Helgen ja, den var riktigt bra. Fast man har ju fått inse den hårda vägen hur stort Sverige är. Och med den hårda vägen så syftar jag självklart på hårda säten på SJ:s tåg. Det är långt till Östersund. Men det var trevligt att se hur Helena har det där uppe i norr. Och det var roligt att träffa hennes galna vänner också. Och det var trevligt med lite vinterväder som lite omväxling till det göteborgska regnet. Det har regnet galet mycket den senaste tiden. Men idag ser jag sol utanför mitt fönster. Solen kanske är lite belöning för dagens slit. Vet inte vad som har hänt med mig, men jag har gått och blivit en riktigt slarver när det gäller mitt hem. Men nu har jag städat och diskat och tvätten hänger på tork. Så nu är det ganska så fint faktiskt.
Och snart är det jul. Tiden bara flyger fram. Ska ta itu med inköp av de sista klapparna snart också. Vore skönt att ha allt sånt ordnat. Men just nu är det slut på kontot (ja, det blev en del shopping i Östersund). Så jag får ta tag i det där efter fredag, för då kommer CSN-pengarna. Det är skönt att vara stundent igen... Efter allt som har hänt så är det faktiskt skönt att bara få vara och bara ha ansvar för sig själv och sina egna studier. På tal om studier ja, jag har ju lovat mig själv att jag ska läsa "Vittnespsykologi"-boken idag. Och jag har bestämt med min grupp att vi ska ha förberett pm 2 inför imorron. Så jag borde inte sitta vid datorn längre nej! =)

Inga kommentarer: