torsdag, februari 08, 2007

Paus från min värld

Sista föreläsningen innan "semestern" är avklarad. Den var riktigt givande också. Alldeles lagom för mitt humör idag. Nu ska jag INTE plugga på en vecka. Nu ska jag vara ledig, för det har jag gjort mig förtjänt av. I alla fall anser jag själv det, så därför bestämmer jag att jag ska vara ledig. Bort från den här delen av mitt liv ska jag också. Det känns lite som parallella tillvaror ibland, livet här och livet hemma. Egentligen är det underligt att jag fortfarande säger hemma, har bott här i snart fem år nu. Men det här är också hemma, fast på ett annat sätt.
Lillebror ska flytta hemifrån. Det är en bra sak. Dock ska han bli sambo... Vilket jag inte tycker är världens bästa idé, för jag tror att det skulle vara nyttigt för honom att bo själv ett tag och klara sig själv. Tror att han kommer hamna i en situation där han får försörja sin 17-åriga flickvän nu. Tror inte att det kommer bli så bra. Men han är ung och envis, så inget någon säger kommer att påverka honom. Men det kanske är lika bra att han får lära sig av sina egna handlingar.
Jag är rätt duktig, fixade telefonen idag, helt själv, utan att fråga om hjälp. Såna saker blir jag stolt över, när jag fixar grejer jag inte trodde att jag kunde. Tekniska grejer framförallt. Jag gillar min egen driftighet faktiskt. Vissa kanske skulle påstå att det handlar om att jag är envis och peka på ovanstående stycke om min lillebror och mumla nått om stenar och glashus. Och visst, jag är nog rätt envis jag också. Fast på ett mer tyst sätt... Min lillebror är envis högt och tydligt, jag är det mer i det tysta.
Nu glömde jag bort vad jag skulle skriva... Men det får väl räcka såhär för idag. Middag hos Christina snart, I LIKE!

Inga kommentarer: