söndag, januari 24, 2010

Befriande som sagt...

Sex vändor till grovsoprummet har jag (och Annis två av gångerna) klarat av under dagen. Det dåliga samvetet av att ha saker som står (och är trasiga) men som man är för lat för att bära bort till soprummet är nu som bortblåst, för nu är det minsann ordning här hemma. Det känns skönt. Har gjort allt jag skulle den här helgen, förutom att packa ner julsakerna i en låda. Dom står på matbordet istället. Eftersom jag julpyntar väldigt sparsamt så handlar det ju inte om så mycket saker, så det gör inte så mycket. Det återstående momentet är nämligen bara att leta fram en låda som passar i storlek för mina julsaker. Och det kan jag göra imorgon, eller någon annan dag. De stora projekten är avklarade nu i alla fall, och det gick förvånansvärt smidigt. Redo för en ny arbetsvecka?

Inga kommentarer: