torsdag, januari 07, 2010

Hatar världen mig?

Hade en hyfsat effektiv dag på jobbet. Gick runt halv fem för att hinna med några ärenden innan tåget hem. När jag i god tid kommer till centralen visar det sig att SJ, utan förklaring, har ställt in mitt tåg hem... "17.45-tåget inställt. Vi hänvisar resenärerna till 18.40-tåget. Det kommer att gå en ersättningsbuss 17.45..." Och dom skojade inte, dom satte verkligen in EN ersättningsbuss. Som kompensation för att fullsatt tåg med typ 8 vagnar. Bra tänkt.
Jag tar med andra ord 18.40-tåget. Dom ropar ut att tåghelvetet ska gå från spår 11. Vi står snällt och väntar vid spår 11. 15 min för sent dyker tåget upp. Bra där SJ, då missar jag min buss här hemma och får istället promenera hem. 25 min i -13. Tack.
När jag kommer hem möts jag av en olåst ytterdörr. Det var riktigt obehagligt. Har haft hantverkare här idag och dom har uppenbarligen inte behagat låsa efter sig. Som tur är var ju allt som det skulle här hemma, men innan man kollat igenom hela hemmet och konstaterat att ingen var här eller att inget saknades så var det riktigt obehagligt. Jag blir så förbaskat trött på att andra människors inkompetens ska ta kraft och energi från mig. Jag är helt slut och gråtfärdig nu och jag har massor kvar att göra innan jag får krypa ner under täcket. Vilken skitdag det här visade sig vara.

Inga kommentarer: