måndag, maj 10, 2010

Att skaka av sig och gå vidare

Måndag då alltså. Skulle väl inte påstå att den här dagen har varit speciellt bra. Men på nått sätt ändå givande. Lite mer klargörande information om framtiden och lite mer fakta att förhålla sig till. Och nu står man ju inför ett vägval. Antingen kan man älta situationen till oändlighet (vilket jag är rädd att vissa av mina kollegor kommer att göra), eller så kan man acceptera faktum och gå vidare. Jag ska verkligen jobba för att uppnå det senare. Jag önskar verkligen att jag var bättre på att inte oroa mig och älta. Jag ska bli bättre på det nu. Jag ska bli en bättre människa. Jag ska verkligen bli det. Livet vore så mycket lättare om man kunde fokusera mer på det positiva. Så från och med nu ska jag kämpa för att komma dit. För man lever ju bara en gång. Och man måste sätta sig själv främst ibland. Så mitt mål från och med nu är att göra bra, för mig själv.

Inga kommentarer: