måndag, maj 03, 2010

Success!

Som ni kanske märkte så gnällde jag en del i slutet på förra veckan över att jag var väääldigt förkyld. Men till min stora glädje kan jag konstatera att helgens eskapader inte förvärrat situationen i alla fall. Och med tanke på hur jag misskött min hälsa i helgen så får man verkligen se det som något positivt. Sen fick jag dessutom sova ordentligt en hel natt nu, så jag tror på ett tillfrisknande inom en snar framtid. Och det känns bra.

Sen har jag under dagen varit löjligt stressad över att jag har så mycket att fixa den här veckan, utanför jobbet alltså. Förstod inte hur jag skulle hinna med allt. Men så tog jag tag i en del idag efter jobbet och ganska snabbt hade jag ordnat upp situationen. Det är förvisso en del kvar att ordna, men nu finns det en plan och den är inte överdrivet betungande. Vilket ju känns som en lättnad. Var ganska så effektiv på jobbet också, så morgondagen kommer nog bli görlig.

Dagen bästa var ju att jag gjorde ett fynd. Har letat mig galen efter en ny vårjacka. Förra veckan gav jag upp lite och tänkte att jag skulle skita i det och köra på min gamla. Men nu i helgen fick den gamla jackan åka med till Göteborg och den funkade inte alls så som jag tänkt mig. Vilket gjorde mig lite stressad, för var skulle jag hitta en vårjacka liksom, hade ju letat överallt. Men så sprang jag in på Lindex i ett annat ärende och där hängde helt plötsligt en jacka som såg helt okej ut. Tog den till provhytten och den var riktigt fin. Var dock inte helt såld på jackan i butiken, men jag köpte den ändå för att prova i lugn och ro hemma. Och nu när jag provade den igen här hemma så blev jag positivt överraskad. Så nu är jag nöjd!

Inga kommentarer: