lördag, mars 05, 2011

Första veckan

Okej, då har jag helt plötsligt jobbat nästan en hel vecka på mitt nya jobb. Det är ju rätt mycket som var nytt och förvirrande. Men det blir nog bra det här,

Här hemma börjar ordningen lägga sig ordentligt nu. Idag har jag burit ner en massa tomma kartonger i förrådet. Dessutom har jag spikat upp mina tavlor och rullat ut de mattor som ska vara framme. Eftersom jag har bott i större lägenheter så äger jag ju fler mattor än vad som får plats här, men det får man leva med. Minuten efter att jag hängt upp tavlorna ändrade jag mig angående placeringen på i vart fall en av den. Men eftersom jag känner mig själv så vet jag att de kommer hänga kvar där de nu hänger tills det är dags att flytta om två år.

Den stora frågan nu är var min krok till spegeln har tagit vägen. Jag minns att när jag packade ner den så tänkte jag typ "jag lägger den här, för då vet jag ju var den finns". Men nu kan jag såklart inte komma på var den är. Och alla lådor är ju uppackade... Det är ett mysterium det här. Och grejen är att den här kroken är lite speciell eftersom pappa har specialtillverkat den för just nu min spegel. Den måste hittas med andra ord.

Inga kommentarer: