måndag, mars 07, 2011

Mycket nu

Det snurrar lite i mitt huvud just nu. Jag försöker tänka igenom mitt liv lite och göra en lista på saker. Men det går sådär. Mest eftersom jag inte vet var jag ska börja. Tur att det inte handlar om något akut. Ibland är man helt enkelt inte på topp.

För oss med kontrollbehov är det väldigt skönt att ha fått ordning på hemmet dock. Det är liksom befriande att få komma hem och med gott samvete kunna sjunka ner i soffan utan att tänka att det är en massa som behöver fixas. Visst, det är saker som behöver fixas, men inget som är akut. Det är mer sånt som jag måste fundera på, hur jag ska ha det alltså. Och saker som måste köpas från typ Ikea. Och det kommer inte hända nu. Vissa saker kräver liksom att man "bor in sig", så man kan känna lite hur man vill ha det.

Inga kommentarer: