torsdag, mars 24, 2011

Själv är bäste drängen

Jag klarade det! Nu kan man hänga upp sin jacka på väggen när man hälsar på hos mig. Jag är sjukt nöjd också, för jag tycker att det blev fint. Dagens insats är alltså att jag borrat upp en kroklist och en spegel i hallen. Men jag tycker kanske inte att vi behöver prata om, för den är jag inte helt nöjd med. Den blev liksom inte riktigt som bilden jag hade i mitt huvud. Men jag tänker att jag ska måla om spegelramen, det tror jag kommer blir bättre.
Vi ska istället fokusera på kroklisten, för den är jag riktigt nöjd med. När jag stod i butiken låg valet mellan vit, svart eller ek. Vit gick bort direkt, för den kändes tråkig. Av lite snålhet bestämde jag mig för ek, för den var billigare. Men när jag sen kom till kassan visade det sig att dom bara hade den svarta hemma. Och eftersom jag ville få det gjort så slog jag till. Och nu när det är klart och den sitter på väggen är jag mycket nöjd över detta. Den svarta passade fint in i mitt hem.
Borrandet och pluggandet behöver vi kanske inte gå in på i detalj. Det var rätt pilligt, framförallt borde jag nog ha sett till att borrmaskinen var fulladdad innan jag började. Men jag är ju lite rastlös, så jag ville ju få det klart. Men nu är det gjort som sagt.

Inga kommentarer: