söndag, november 27, 2011

Första advent

Inatt sov jag nästan 11 timmar. Det är galet med tanke på att jag sov halva dagen igår också. Men jag tror på att kroppen gör vad den behöver så att säga. Sover man så många timmar är det ett tecken på att man behöver sömn.

Första advent. Första ljuset brinner på bordet här bredvid. Har en plan på att pynta mitt hem strax också. Men det bygger ju på att jag orkar mig ner till förrådet för att hämta lådan med julsakerna. Och det orkar jag inte just nu. Men om en stund så.

Uppdatering 12:35: Nu är pyntet uppe, men julstjärnan vägrar att hänga rakt. Så då får den hänga snett helt enkelt, jag ger upp. Heter det verkligen julstjärna förresten, adventsstjärna? Jaja, oavsett vilket så har det nu börjat snöa. Mycket snö dessutom. Och den ligger kvar. But why?

Inga kommentarer: