fredag, november 18, 2011

Julpyntandet har börjat

Mitten på november, eller ja, nästan slutet på november har vi kommit till. Jag har vägt lite fram och tillbaka i frågan om man ska orka julpynta sitt hem i år. Men efter lite shopping i Östersund känner jag ändå att hemmet måste pyntas. Det är ju mysigt med jul liksom. Det är en vecka kvar till första advent. Kan tycks lite tidigt att börja adventspynta redan nu, men jag var ju tvungen att testa om mina nyinvesteringar funkade. Och det tycker jag bestämt att de gör.

På bilden ovan ser ni min nya julduk. Köket är nu julpyntat och redo för advent. Duken är alltså ny, och ljusstaken var förra årets jobbjulklapp. Tycker själv att det blev himla trivsamt, turkost och rött funkar alldeles utmärkt tillsammans.

Och på den här bilden ser ni min nya adventsljusstake. Den är kanske inte så julig, speciellt inte med de färger på ljus som jag valt, men jag tycker ändå att den är rolig. Och den passar bra i mitt vardagsrum.

Nästa projekt blir att hitta ett substitut till gran. Jag tänker mig någon form av gren som man kan dekorera med kulor. Kanske granris? Det känns som att jag måste bege mig ut skogen och leta efter något fint. Tydligen har jag bestämt mig för att gå all in på julpyntet i år.

Inga kommentarer: