lördag, februari 11, 2012

Skam den som ger sig

Eftersom solen sken så fint på förmiddagen så skrotade jag mina planer på att åka till Sundsvall och shoppa. Kändes så bortkastat att sitta på en buss när man kunde vara ute i solen. Så jag tog en shoppingtur här i Härnösand istället. Utbudet här lämnar ju som bekant en hel del övrigt att önska. Men lite smågrejer kunde jag ändå hitta.

Det stora projektet var att hitta träningsskor. Ja, jag måste börja röra på fläsket. Jag tog en promenad bort till Intersport, vilket är den enda sportbutik som är nått att ha i den här staden. Väl där prövade jag hur många skor som helst. Men det såg mörkt ut, inget kändes rätt. Men jag gav inte upp utan fortsatte. Och till slut så stod dom där. Skorna som satt perfekt på foten. Dom där Adidas tycks funka bra med mina fötter alltså, det är inte första gången det händer. Så nu äger jag ett par nya träningsskor alltså. Ursäkterna för att inte träna börjar bli allt färre.

Inga kommentarer: