söndag, februari 19, 2012

För bra för att vara sant

Idag har jag hängt hos mina kompisar i Sundsvall. Jag har ritat med den femåriga dottern i familjen och umgåtts med mammorna i familjen. Och blivit bjuden på mat. En mycket trevlig eftermiddag med andra ord.

Sen var det ju dags att ta sig hem till Härnö igen. Enligt tidtabell skulle buss 100 avgå 19.35 från Sundsvall mot Ö-vik via Härnta. Bussen skulle ta 35 min till Härnta. Vilket är bra eftersom de flesta bussarna tar 50 min. Sweet tänkte jag. Men det visade sig vara för bra för att vara sant. För bussen kom inte. Så i 30 min stod jag och sju andra stackare och frös rumpan av oss på Sundsvalls busstation Navet, ett av det minst charmiga ställen man kan tänka sig. Efter en halvtimme dök en buss upp. Bussen som enligt tidtabell skulle gå 20.05. Så 19.35-bussen såg vi aldrig skymten av. Men till slut fick jag komma hem i alla fall. Frusen.

1 kommentar:

Anonym sa...

hör av dig till Ybuss så får du hjälp att reklamera resan.

mvh

Peter Westh
trafikchef Ybuss