torsdag, januari 10, 2008

Att vara sjuk som en karl

Jag brukar inte vara så ynklig när jag mår dåligt, brukar hålla skenet uppe. Det är precis vad jag gjort måndag - onsdag. Trots att jag flera gånger hostat till jag kiknat och haft en enorm smärta i halsen har jag jobbat på. Men idag gick det inte längre. När man får en dundrande huvudvärk av att ta sig till toaletten är det inte läge att gå till jobbet. Så idag har jag mest rört mig mellan sängen och soffan. Och kroppen svarar med att bli lite bättre. Men inte tillräckligt mycket för att jag ska kunna gå till arbetet imorron. Så det är bara att bita i det sura äpplet och stanna hemma en dag till. Och försöka bli frisk på riktigt den här gången. När jag kommit till insikten om att det inte går längre, att jag verkligen är sjuk och måste ligga hemma, det är då det kommer. Ynkligheten. Sådär som man brukar säga att karlar är när dom är förkylda. Så känner jag mig just nu. Ynklig... Men men, man måste få vara ynklig ibland också.

Inga kommentarer: