fredag, juli 11, 2008

Mitt i ett sommarregn

Hade lite ärenden att fixa. Startade på tågstationen. Jag vet inte hur hon fick till det, men jag fick ett gäng tågbiljetter till ett bra mycket bättre pris än jag väntat mig. Så jag var mycket nöjd. Sen skulle jag kolla lite grejer på stan. Och på vägen hem från stan måste man ju gå förbi torget. Och på torget såldes det blommor. Jag hade lovat mig själv att jag inte skulle köpa några nya blommor förens efter semestern. Men när dom i princip ger bort orkidéerna så måste man ju slå till. Så nu står två nya fina orkidéer hemma hos lilla mig.
Jag är mycket nöjd. Tyvärr gick det inte att cykla med orkidéerna dock, det var alltför stor risk att dom skulle skadas. Så jag fick prommenera. Vilket var rätt skönt fram tills det kom regn. Men det var ett typiskt sommarregn, så egentligen gjorde det inte så mycket. Ganska mysigt faktiskt med sommarregn. Kanske skulle fixa lite mat? Men då måste man ju gå och handla.

Inga kommentarer: