onsdag, juni 09, 2010

En sån lättnad

Idag har jag varit hos tandläkaren. Till saken hör att jag inte varit hos tandläkaren på typ åtta år. Så jag får ju erkänna att det här har varit något av ett ständigt dåligt samvete för mig. För man vet ju att saker och ting kan bli väldigt dyra när det kommer till tänder, speciellt om man inte låter experterna kolla på det regelbundet. Så jag var aningens nervös när jag begav mig till tandläkaren i morse. Dessutom gillar jag inte riktigt att gå till tandläkaren. Men inte ett enda litet fel hittade hon. En mycket bra tandläkare var det dessutom, trevlig och pedagogisk. Men som sagt, inga fel och slutnotan blev endast 300 kr tack vare det där trevliga tandvårdsbidraget man får från Försäkringskassan nuförtiden. Det lönar sig att vara ung ibland!

Nu är det snart, väldigt snart, dags för semester!

Inga kommentarer: