söndag, juni 27, 2010

Summa summarum

Midsommar 2010 har passerat. I början av veckan var jag ganska bitter över att jag bor långt ifrån de vänner jag värderar högst. Konsekvensen av bostadsorten var att jag inte hade möjlighet att fira midsommar med mina älskade vänner. Det suger ju som ni kanske förstår. Men som vanligt var det bara att gilla läget och göra det bästa av sin situation. Midsommarfirandet blev trevligt ändå, tack vare att lillabror med sambo övertalade mig att följa med på fest. Och alla som känner mig väl vet att det inte krävdes speciellt mycket övertalning. Jag gick på festen helt utan förväntningar och hade en mycket trevlig kväll. Med ett leende på läpparna cyklade jag hem genom ett ljust Västerås kl tre på natten. Så jag är nöjd med helgen som varit. Nu återstår dock fyra veckor till semestern, vilket jag känner är lite för mycket.

Inga kommentarer: