måndag, februari 28, 2011

Älska Ikea

Jag har kanske nämnt att jag bestämt mig för att köpa nya gardiner till sovrummet. Jag hade en bild i mitt huvud om färgen. Och på Ikea fanns gardiner i precis den färg jag tänkt mig. Och nedsatta var de dessutom. Därmed är jag mycket nöjd. På Ikea fanns också lampan som jag tänkt ha i samma fönster. Men nu till problemet. Den fanns i två storlekar. Jag hade tänkt köpa den stora. Men väl i butiken så kändes den väldigt stor och jag blev tveksam till om den verkligen skulle få plats på fönsterbrädan. Så jag köpte den mindre. Men nu när den väl står där på fönsterbrädan undrar jag om jag inte skulle tagit den större ändå. Jobbigt med såna här beslut.

Gardinerna sitter uppe nu, inte helt lätt att få upp dem kan jag erkänna. Men det här blir nog bra till slut.

Inga kommentarer: