söndag, februari 06, 2011

Händelserik helg

I fredags var jag ju som bekant ledig och fick sovmorgon. Det var bra. Sen var jag i Härnösand och kollade på mitt blivande hem och på kvällen var jag barnvakt åt en väldigt liten tjej på åtta veckor. Det gick bra.

Igår satt jag mig på tåget ner till Stockholm för att gå på party hos min storebror. Men när jag nästan var framme i Stockholm ringer storebror och informerar om att han blivit magsjuk och festligheterna därför av naturliga skäl är inställda. What to do undrar man då. Jo, lite hastigt styr en fraktion av festdeltagarna upp en alternativ fest. Middag på kolgrillen i Solna centrum, förkrök hos vänner tillsammans med övriga Västeråsgänget och sen utgång på Garbo i Sundbyberg. En helkväll med andra ord. Mycket trevligt.

I morse var man inte kung när man vaknade upp, men det var bara att bita ihop och gilla läget, mind over body liksom. Jag strosade runt lite i stan och tittade på inredning so inspiration inför flytten. Sen mötte jag upp bästa Madde och käkade lite med henne. Mycket trevligt. Sen rullade tåget hem till Sundsvall. Vi ankom Sundsvall 7 min före tidtabell. Mycket bra! Och nu har jag packat upp och städat lite här hemma, så det känns bra inför den kommande veckan. Det finns ett lugn i att ha ett välstädat hem kan jag tycka.

Inga kommentarer: