tisdag, februari 01, 2011

Ett kontrollfreaks bekännelse

Alla som känner mig vet att jag har ett visst kontrollbehov. Vi kan väl nöja oss med att kalla det "ett visst kontrollbehov" för jag känner personer som är betydligt värre. Men i alla fall. Det som ligger som en blöt filt över mitt liv just nu är att jag inte har kontroll. Det gnager i mig att inte kunna styra över mitt liv själv. Just nu ligger makten lite hos någon annan, nämligen min arbetsgivare just nu och om en stund flyttfirman. Det här tar energi från mig. Jag känner mig oinspirerad på grund av detta. Och det stör mig. På jobbet är det ju fullt upp, så där är det bara att köra pannan i kaklet. Men efter jobbet... Jag kommer hem och sen tar liksom orken lite slut. Jag önskar att vi kunna förflytta oss framåt lite i tiden. För just nu känns mitt liv lite som ett vakum av ovisshet. Låt mig bara få tillfredsställa mitt kontrollbehov, så lovar jag att bli en bättre/gladare/mer inspirerad människa. Jag tror att den totala kontrollen ligger ungefär en månad fram i tiden. Då kommer jag och hela min tillvaro befinna oss i en ny stad. Då får jag inreda en ny lägenhet, något jag verkligen ser fram emot eftersom något av det bästa jag vet är att få göra ordning mitt hem. Så om jag verkar lite oinspirerad och less så vet ni vad det beror på. Och en ljusning är förhoppningsvis på väg.

På fredag ska jag åka till mitt nya hem. Jag ska få nycklarna till mitt kommande hem och jag ska få gå runt och känna in det nya i lugn och ro. Det ska bli riktigt gött, ett steg mot kontroll.

Inga kommentarer: