söndag, juni 11, 2006

Sommar!

Ja, nu är det verkligen sommar ute. Det är ovant med såhär mycket värme alltså. Och man måste vara försiktig med solen. Annars bränner man sig. Been there done that. Mina axlar är knallröda. Inte bra.

Det är riktigt skönt att vara ledig och inte behöva göra nått alls. Att med gott samvete kunna spendera två timmar till att läsa tidningen. Det är verkligen vardagslyx. En hel vecka kvar av min ledighet. Sen ska jag börja jobba. Vore trevligt med lite papper från jobbet också. Men det kommer förhoppningsvis den här veckan.

Kanske dags att börja på veckans "att-göra"-lista. Det är lätt att glömma bort viktiga saker när man är ledig...

1 kommentar:

Maria. sa...

Ja, du måste ha rätt gällande studenten. Det är väl en tidpunkt i livet där det händer mycket, mycket känslor vilket resulterar i många fina minnen.
I min del av stan är det också varmt:-O och ganska lugnt. Ska ge mig ut på en kvällspromenad i värmen. Man måste ju njuta till fullo-för det kan ju ta slut när som helst!