fredag, augusti 15, 2008

Konsten att slappna av

En sak som jag önskar att jag vore bättre på är konsten att slappna av och släppa grejer. Jag oroar mig alltför mycket. Exempelvis så är det lite strul med en grej nu. Det är inget jag kommer kunna göra något som helst åt förens på måndag. Men ändå oroar jag mig en massa för hur det ska gå. Och det är inte ens någon stor grej. Jag önskar som sagt att jag var bättre på att släppa grejer. Det mesta ordnar sig ju. Om man skulle göra en genomgång av mitt liv skulle man kunna konstatera att det är försvinnande få gånger som det inte har ordnat sig. Och då har det väldigt sällan handlat om speciellt livsavgörande saker. Men ändå så oroar jag mig för hur det ska gå med saker hela tiden. Och det som gör det hela så jobbigt är att jag blir nedstämd av detta oroande. Undrar just hur man ska göra för att sluta oroa sig. Någon form av mental träning kanske?
En annan sak som upptar mitt sinne alltför mycket just nu är det här med bilkörning. Jag ska till och ta körkort nu. Fick mitt körkortstillstånd på posten idag. Nu MÅSTE jag sätta igång med det här. Saken är bara den att jag är livrädd. Jag tycker att det verkar superläskigt att köra bil och jag kan inte förmå mig att förstå hur jag ska kunna klara av detta. Men jag vet ju att detta bara är en nojja som jag måste komma över. Det sitter bara i huvudet. Varför skulle inte jag kunna lära mig att köra bil liksom?! Men det känns tungt ändå. Usch, jag tror att det hänger ihop med det här oroandet. Jag tar ut alla fasor i förskott. Det måste förändras.
By the way så tänkte jag avsluta med att berätta att jag kollat på en bra film ikväll, "Juno". Jag kanske är den enda på planeten som inte hade sett den än. Men nu är det avklarat och den var klart sevärd.

Inga kommentarer: