tisdag, augusti 05, 2008

Regn regn och åter regn

Inatt var det verkligen inte något mysigt väder. Det blåste och regnade massor. Jag var helt genomblöt när jag kom hem. Och idag är det typ samma väder. Inte alls skoj. Men nu sitter man ju inne uppkrupen i soffan i alla fall. Och det är ju mysigt. Min stackars balkongväxter lider dock. Har handlat idag. Det var bra. Och diskat. Sen vore det toppen om man kanske skulle vika all tvätt jag tvättade igår också. Fast jag är inte så sugen. Kanske skulle ta och koka den där sylten som jag planerat så länge.
Idag har jag minsann investerat i ett träningskort. Ett steg i rätt riktning. Och nu har jag klarat två dagar utan godis. Men det är inte lätt inte. Inte efter 30 dagar med godis varje dag. Höll på att krevera i mataffären när jag stod brevid Pingvingstångarna. Det var inte skoj inte. Men jag höll emot och köpte ingen.
Nej, hushållsarbete var det som gällde nu.

Inga kommentarer: