torsdag, maj 21, 2009

Och där faller ännu ett år...

Idag är det min födelsedag! I made it to 27! Inte illa. Har haft en mycket trevlig födelsedag faktiskt, röd dag och allt. Eftersom Åsa sov här inatt blev jag gratulerad redan vid midnatt. Födelsedagen inleddes sedan med hotellfrukost imorse. Det var riktigt mysigt det. Sen hem och förbereda lunchen, vilket krävde lite arbete eftersom jag bjudit över familjen bland annat. Kände mig som värsta hemmafrun när jag stod i min fina sommarklänning och lagade mat. Och gott blev det. Indonesisk kycklinggryta med matvete och sedan chokladpannacotta. Jag kan om jag vill! Många fina presenter fick jag också. Fint porslin och ny stekpanna och en plättlagg bland annat. Mycket bra. Så man kan väl summera det hela med att det varit en mycket bra dag. Och 27 är ju inte fy skam det heller.

Det finns dock en baksida av att bjuda hem folk när man inte har någon diskmaskin...

Inga kommentarer: