söndag, maj 17, 2009

Shoppingförbud!

Efter en liten cykeltur och några ärenden blev jag väldigt varm och ville leta fram något svalt att lufsa runt i här hemma. Detta resulterade i att jag plockade fram mina sommarkläder, i form av shorts. Och det var ju lite roligt att pröva dem, eftersom mycket hade blivit för stort under vintern. Men hela det här utvecklades ju snabbt till ett organisationsprojekt av garderoben. Och när jag nu, för jag vet inte vilken gång i ordningen, fått organisera om mina garderober för att få plats med alla mina kläder har jag bestämt mig. Inte ett enda nytt plagg ska få komma hem till mig under de närmsta tre månaderna. Jag vet att detta är en enorm utmaning, men det skulle verkligen behöva göras. En hel sommar utan att inhandla några kläder. Det låter omöjligt för mig, men det måste ju gå, för jag får inte plats med mer kläder. Och det vore ju inte helt fel att spara pengarna heller. Men jag måste redan nu påpeka att eventuella utlandssemestrar är undantagna från detta förbud.

Så, nu kör vi!

Inga kommentarer: