söndag, september 06, 2009

No more candy!

Nu ska jag göra ett ärligt och helhjärtat försök att ta tag i mitt liv igen. Under förra hösten startade jag att gå ner i vikt och fortsatt fint fram till sommaren. Tio kilo försvann, vilket jag är mycket nöjd över. Men över sommaren har jag verkligen slarvat med vad jag äter. Och den stora boven i dramat är godis. Jag äter alldeles för mycket godis. Så är det bara. Och det måste bli ett slut på det nu. Så från och med imorgon ska jag inte köpa godis mer. För köper jag inte godis så äter jag betydligt mindre godis. Jag tror dock inte på stenhårda linjer, eftersom man tröttnar rätt snabbt då, så därför drar jag gränsen vid att köpa godis. Blir jag bjuden på godisbit nu eller då så kommer jag antagligen tacka och ta emot. Men den mängden är försumbar jämfört med allt godis jag äter nu. Så nu ska jag bli aningens hälsosammare. Och förhoppningsvis smalare. Wish me luck!

Inga kommentarer: