söndag, september 06, 2009

Släktkalas

Den här helgen har tillbringats i Västerås tillsammans med familj och släkt. Lilla mormor fyllde 75 år i veckan, vilket naturligtvis skulle firas. I fredag vid lunch lämnade jag mitt arbete och begav mig hem och packade lite. Sen iväg till Statoil för att hämta min lilla lilla hyrbil (kanske kommer bild på den sen). Sen susade jag genom Sörmland hem till Västerås. Jag och bilen var väl inte vänner i alla rödljus, men det gick ändå rätt bra. Sen väntade en lugn hemmakväll med mamma och pappa. På lördagen, dvs. igår, var det kalasdags och vi spenderade hela dagen hos mormor tillsammans med stora delar av min släkt. Massor med god mat och trevligt sällskap helt enkelt. Sen hem till mamma och pappa igen (jag fick köra, gick bra trots två baksäteschaufförer med i bilen) för lite mer slötid framför tv:n. I morse åt jag frukost med mamma och pappa och sedan begav jag mig hemåt. Jag och den lilla lilla bilen var lite bättre vänner nu när vi lärt känna varandra lite bättre och bilturen hem flöt på fint. Svängde förbi lägenheten och lämnade mina saker, sen åkte jag och lämnade tillbaka min lilla lilla hyrbil. Sen tog jag en promenad hem i det soliga vädret och nu sitter jag här typ. That's it for now!

Inga kommentarer: