torsdag, september 03, 2009

Sicket väder

Det regnade lite på mig när jag cyklade hem från jobbet. Men eftersom jag var på väg hem så tyckte jag inte att det gjorde så mycket, fick ju byta till torra kläder när jag kom hem liksom och det var ju bara några stänk. Men sen, när jag parkerat mig i min soffa brakade det hela loss. Det regnar så sjukt mycket nu så det är inte klokt. Men eftersom jag får sitta kvar i min soffa och inte behöver vara ute i regnet så tycker jag att det är ganska mysigt när det smattrar mot rutorna. Ute är det mörkt regnigt och säkert kallt. Inne hos mig är det varmt, ljusen på bordet förhöjer mysstämningen och jag har kurat ihop mig i en filt. Det känns bra det. Och snart får man sova. Lite mer att fixa först bara. Dagens middag bestod av smågodis och nykokta sojabönor (dock inte som en kombination, utan var för sig vid olika tillfällen under kvällen). Kanske inte den mest givna middagen, men gott var det. Men nu ska jag minsann sluta äta godis HELA tiden. Det håller inte längre det här.

Inga kommentarer: