lördag, oktober 03, 2009

Långhelg

Jag var ju som bekant ledig igår, vilket gör mig helt dagvill, fast på ett bra sätt. Man blir rätt nöjd när man tror att det är söndag, men inser att det bara är lördag. Igår var vi ju då som sagt på outleten i Vingåker. Men det blev en mycket begränsad shopping för min del. Köpte en träningsjacka. Och det var allt. Hittade inget annat som kändes motiverat att köpa just nu.

Idag har jag varit hos frisören och blivit trimmad. Det var högst behövligt. Sen investerade jag i lite hårtoning som jag nu ägnat eftermiddagen åt att ha i mitt hår. Så nu är jag både klippt och nyfärgad. Känns bra. Håret är dock inte helt torrt än, så jag kan inte uttala mig om slutresultatet, men det verkar bra. Det blev aningens mörkare. De blonda tonerna är nu ett minne blott. Men på hösten kan man gott satsa på lite mörkare färger. Blond kan man vara på våren och sommaren.

Inga kommentarer: