söndag, juli 11, 2010

Gatufesten 2010

I helgen har det varit festival i stan, Gatufesten. Det drog igång på allvar i torsdags med mängder av artister varje kväll. I torsdags var det enligt min mening den bästa konserten, kent, hur häftigt som helst. Den nya skivan funkade hur bra som helst live. Bandet var fantastiskt och publiken hade väl kunnat anstränga sig lite mer om man säger så. Men jag somnade i alla fall lycklig i torsdags, dock utan röst för den försvann på konserten. Under torsdagskvällen hanns det också med en mycket trevlig förfest med bl.a. folk från jobbet. Sen såg ju Europe också. Och drack öl.

Fredagen innebar The Sounds och The Ark. Och säkert något mer som jag glömt nu. Också då hade vi en mycket trevlig förfest, hos mig, med ett glatt gäng tjejer. Och öl. Och så åkte vi karusell också. Sjukt roligt. Jag minns ju den där virvelvinden som något jag verkligen gillade när jag var liten. Men att det skulle vara sådär kul hade man ju aldrig kunnat föreställa sig.

I lördags (dvs. igår) blev det först grillning hos nya bekantskaper och sen Teddybears, lite Hoffmaestro och sen Mustasch och Accept. Och öl förstås.

Under hela helgen har solen värmt och vädret har varit fantastiskt. Det har verkligen varit en mycket trevlig helg som för min del dessutom inneburit att den sociala kretsen utökats något, vilket är väldigt bra när man kommer till en ny stad. Jag är nöjd med andra ord. Nu är det vardag som gäller i två veckor till. Sen blir det semester.

Inga kommentarer: