onsdag, juli 21, 2010

Läget under kontroll

Just nu känns det faktiskt som jag har läget under kontroll. Det som ska göras innan semestern på jobbet är under kontroll. Förvisso måste jag masa mig dit vid sjusnåret imorgon, men det blir en uppoffring jag får jag eftersom jag var tvungen att smita tidigt idag eftersom jag har tvättid. Nu hänger större delen av tvätten på tork och klockan är knappt kvart över sex. Det innebär att jag hinner göra massor med grejer idag utan minsta stress. Sånt gillar jag. Det är liksom skönt att kunna ta det lugnt efter jobbet även om man har mycket att göra. Att både kunna få saker gjorde och hinna koppla av.

Sen så provade jag klänningen, som jag ska ha på bröllopet om några veckor, när jag kom hem från jobbet. Jag har hittills tyckt att det är något som är fel med den, men när jag provade den nu så kändes den bra. Superskönt, för då är det liksom en sak mindre att tänka på. Nu ska jag bara fixa skor och väska till klänningen också. Och helst gå in skorna innan bröllopet. Skavsår är ju en riktig partyförstörare.

Uppdatering 20:53: Okej, hemmet är städat, all den torra tvätten invikt plus en massa andra grejer fixade och klockan är inte ens 21. Jag känner mig ytterst husmoderlig!

Inga kommentarer: