torsdag, april 14, 2011

Landat

Från att i början av veckan ha haft en hjärna som gick på högvarv så börjar jag nu landa i någon form av lugn. Har försökt att inte stressa upp mig över saker som jag ändå inte kan påverka. Och jag måste säga att jag har lyckats ganska så bra. Jag känner mig mycket mer lugn och harmonisk nu än för några dagar sedan. Det är bra, för nattsömnen om inte annat.

Igår var jag på bio med några kollegor. Jag hade medvetet sett till att vi gick just igår, eftersom jag hade en förhandling på jobbet idag som jag var lite nervös inför. Därför var det himla skönt att vara upptagen kvällen innan och inte sitta hemma och nojja. Filmen var dessutom mycket bra, så alla som inte redan har sett "The King's speech" borde verkligen göra det. Jag hade lite svårt för Colin Firth innan, men han fick verkligen ett lyft i mina ögon genom den här filmen alltså.

Imorgon är det fredag! Veckorna passerar rätt snabbt nu när vintern är borta och ljuset är tillbaka. Nu är det nämligen verkligen vår även här uppe i norr. Säkert så kommer det bli vädermässiga bakslag, men man kan ändå säga att vintern 10/11 nu officiellt är besegrad. Och nu väntar den här tiden som är så fantastisk här uppe i norr. Nämligen den med allt ljus. För nu och kanske fyra till fem månader framåt så är det så ljust här uppe. Mycket ljusare än man är van vid sen tiden i Västerås/Göteborg/Nyköping. Vi gillar't!

Inga kommentarer: