lördag, april 02, 2011

Omvärlden tränger sig på

Lördag! Det betyder sovmorgon. Jag vaknade vid halv sju och kunde glatt konstatera att jag fick somna om. Det var skönt det. Sitter och läser igenom tidningar på nätet. Läser om svensken som dog i Afghanistan igår. Namnet låter bekant. Går inte på Facebook och får mina misstankar bekräftade, han föreläste på juristutbildningen i Göteborg. Bara två tre gånger under kursen i Internationell rätt, men ändå. Det känns så overkligt att en person som passerat genom ens liv nu har dödats i Afghanistan. Det ger en känsla av obehag som i mitt fall är nära kopplad till att det finns åtminstone en person just nu och snart antagligen en till i Afghanistan som betyder mycket för mig. Krig är inte bra.

I övrigt så blir helgen lugn. Jag ska fundera på om det är läge att köpa ny soffa.

Inga kommentarer: