tisdag, april 12, 2011

Myrsteg framåt

Som jag nämnde igår är det mycket som snurrar i mitt huvud. I natt sov jag riktigt dåligt på grund av detta. Och så kan vi ju inte ha det. Har varit helt trött och nere på jobbet idag på grund av sömnbrist. Inte okej! Så nu när jag kom hem från jobbet satte jag mig ner och funderade på vad det är för nått som stör. Jag försökte bena upp var sak för sig och sen tänka på vad som är det värsta som skulle kunna hända med just den saken. Inte ett katastrofscenario utan ett realistiskt sämsta alternativ. Och efter att ha ägnat lite tid åt att tänka känns allt mycket bättre. För det är faktiskt inte så mycket som gå så fel just nu. Saker och ting kan bli några hundralappar dyrare, men det är ju faktiskt inte något att förlora nattsömn över. Jag är övertygad om att jag kan bli en gladare, lugnare och mer harmonisk människa om jag slutar oroa mig så mycket. Och det här är ett första steg.

Inga kommentarer: