fredag, juli 15, 2011

Gadd nr 3

Igår kom den alltså äntligen på plats. Den så länge planerade gadd nr 3. Det var tio år sedan gadd nr 1 och nio år sedan gadd nr 2. Jag kan erkänna att jag var sjukt nervös innan mest för att det ju, trots att det förflutit rätt lång tid, fanns minnen kvar av hur förbaskat ont det gjorde. Och direkt nålen mötte skinnet så kunde jag snabbt bekräfta för mig själv att det gör precis så ont som jag minns det. I ca 35 min låg jag på bristen och bet ihop och grimaserade. Tatuerarkillen var bussig nog att berätta att han själv brukar börjar grina av smärta efter fem minuter under nålen, så han tyckte ändå att jag skötte mig bra. Fördelen med tatueringar är ju att det slutar göra ont när nålen tas bort från huden.


Nu sitter den där i alla fall, på insidan av vänster arm ovanför armbågen. Jag lovar att det kommer bilder så fort jag lyckas få fram sådana. Testa att ta bild på mig själv i morse, men det var lättare sagt än gjort, så resultatet blev rätt uselt. Ska anlita exempelvis lillebror för hjälp med bildtagning. Jag är i alla fall riktigt nöjd med resultatet och ägnar mycket tid att titta på min arm.

1 kommentar:

Maria. sa...

Fixa bild nurå. nyfiken!